I když si nejednou Å™Ãkáme pÅ™i pohledu na železniÄnà dopravu, že je v této pÅ™Ãmo neskuteÄný zmatek, kvůli nÄ›muž tu jsou Äastá zpoždÄ›nà a jiné komplikace, je skuteÄnostÃ, že je tu situace pÅ™ece jenom pomÄ›rnÄ› dobrá. Protože tu problémy samozÅ™ejmÄ› jsou, ale tyto jsou zanedbatelné ve srovnánà s tÃm, co by se na železnici dÄ›lo, kdyby na této vypukl zmatek skuteÄný.
I když tu nenà situace ideálnÃ, musÃme si pÅ™iznat, že nás vlaky nakonec pÅ™ece jenom odvezou bezpeÄnÄ› a vesmÄ›s s akceptovatelným zpoždÄ›nÃm na mÃsto urÄenÃ. A je tomu tak jedinÄ› proto, že tu existuje dostateÄnÄ› efektivnà kontrola.
Taková kontrola je tu nutná. Jak vÅ¡ichni vÃme, jezdà u nás vlaků dost a dost, daleko vÃce, než kolik je pro nÄ› k dispozici kolejÃ, a proto se tu musà nÄ›kdo postarat o to, aby byly jednotlivé soupravy v rámci možnostà vždy tam, kde majà být, a aby se nikde nestÅ™etly, což by byla katastrofa.
OvÅ¡em takováto kontrola, to nenà nÄ›jaká banalita. To chce skuteÄnÄ› fungujÃcà systém, ve kterém se và o každé železniÄnà soupravÄ› a jejÃch pohybech, ve kterém je možné vÅ¡e sledovat a podle potÅ™eby koordinovat a ovládat. To chce prostÄ› naprosto bezchybné sledovánà železniÄnÃch vozidel.
Jenom s využitÃm takovéhoto systému se spolehlivÄ› vÃ, co se kde na kolejÃch pohybuje, jak již bylo zmÃnÄ›no výše, ale nejen to. Tento systém dává tÅ™eba i možnost konfigurovat nejrůznÄ›jÅ¡Ã parametry, vykazovat různým způsobem trasy a práci, trasovat podle historie, zobrazovat klidnÄ› i vÃce vlaků souÄasnÄ› na jedné mapÄ› a v reálném Äase, dajà se tu nastavit alarmy pÅ™i pÅ™ekroÄenà nÄ›kterých hraniÄnÃch hodnot, s jeho pomocà se dá nastavit i pravidelný servis Äi identifikovat obsluha a podobnÄ›.
A nÄ›co podobného zkrátka nesmà na železnici chybÄ›t. Protože by staÄilo tÅ™eba i jenom nakrátko spustit provoz ze zÅ™etele a na problémy Äi neÅ¡tÄ›stà by bylo rázem zadÄ›láno.